Aquesta és l'última entrada que afegirem al nostre bloc amb el qual hem après moltes coses relacionades amb aquests insectes "els cucs de la farina" els quals en sabiem molt poc. També hem après a acceptar errors dins del procés que vam estar seguint dins del nostre bloc i aprendre a intentar canviar el nostre punt de vista i observació per poder enfocar correctament el nostre bloc.
Hem après a tenir cura d'aquests insectes, donant-los aliment, observant-los i apreciant el seu canvi. Per tant hem dut a la pràctica la teoria treballada a classe, en aquest cas la pràctica educativa de l'observació directa i l'experimentació basada en un ésser viu.
Ha resultat ser molt interessant anar-se formulant diverses preguntes i debatre-les amb els companys per tal d'arribar a alguna conclusió, sigui la resposta correcta o sigui una idea que acabi sent errònia.
Si ho apliquem dins d'una aula veurem que els alumnes aprenen a treballar en grup, aprenen a respectar les opinions dels seus companys, a reflexionar i veure diferents punts de vista, a part de que tenen consciència de responsabilitat amb l'ésser viu que cuiden, cosa que els fa ser més cuidadosos i conscients dels seus actes amb els animals.
No podem oblidar que d'aquesta manera es converteixen en els protagonistes del seu aprenentatge ja que són ells mateixos els que formulen preguntes i hipòtesis, i van omplint-se d'experiència que els ajuda a construir el seu propi aprenentatge.
Això seria una mica el que ens ha passat al grup ja que quan teniem un dubte anaven apareixent d'altres i la curiositat anava augmentant tot i no saber les respostes. Hi havia moments que teniem més dubtes que possibles respostes. Tot i que hi hagués un diàleg entre els membres del grup per intentar esbrinar el que ens preguntavem, en algun moment em hagut de recórrer a cercar la informació perquè ens voliem assegurar de saber-ho del cert, a més, va arribar moments que era per pura curiositat.
Per acabar, cal comentar que nosaltres com a mestres haurem de fomentar la curiositat dels nostres alumnes mitjançant temes que els interessin i que els generi una inquietud. No hem de donar respostes sinó que hem d'aconseguir que els alumnes les debatin. Nosaltres som guies dins del seu aprenentatge i la nostra feina es portar-los cap a bon port, és a dir, ajudar-los a veure el camí i retornar-los al moment que s'en van massa enllà del punt on volem arribar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada